יום שישי, 20 בפברואר 2015

בית ספר לצילום



על המצאת הצילום והתפתחותו לעולם של ימינו
בשנת 1826 הממציא הצרפתי ניספור נייפס השתמש במכשיר קמרה אובסקורה (מכשיר ההופך מראה תלת ממדי לדו ממדי ודומם) והצליח לקבע את התמונה שנשקפה אליו ממנו. הוא עשה זאת על ידי הצמדה של לוח מתכת מרוח בסוג של זפת לקמרה אובסקורה וחשיפתו לחומרים רגישים לשמש במשך שמונה שעות – עד שהתקבעה התמונה המפורסמת "נוף מחלון בלה-גרא". זהו למעשה התצלום הראשון בהיסטוריה – ובעולם של ימינו צילום נהיה מלאכה פשוטה בהרבה, כשכל בן נוער עם טלפון חכם ואינסטגרם הופך לצלם מקצועי בעיני עצמו.




פעולת הצילום – הסבר קצר
המקור המהותי של פעולת הצילום לא השתנה הרבה מימיו של נייפס ועד ימינו – צילום הוא הטבעת דפוס אור על רכיב רגיש לאור (כמו סרט צילום או חיישן) – וכך יוצרים תצלום. ובמונחים טכניים פחות ורלוונטיים יותר – צילום הוא תיעוד העולם שמסביבנו. ישנם סוגים רבים של צילום – צילום עיתונאי, אומנותי, צילום נוף או גאוגרפיה – אך כולם צדדים שנים של אותו מטבע אומנותי. כמו שהצייר משתמש בקנבס – הצלם משתמש בעולם מסביבו – ויוצר יצירת אומנות על ידי תיעוד העולם הזה. פעולת הצלם היא לא פשוטה כלל וכלל – וישנם מושגים מקצועיים וטכניקות רבות בעולם זה – אותם לומדים במסגרת בית ספר לצילום.

להירשם לבית ספר לצילום – ולהפוך תחביב לעיסוק
בית ספר לצילום הוא המקום אליו צריך לפנות כל מי שרוצה להפוך את תחביב הצילום לעיסוק אומנותי של ממש. במסגרת בית ספר לצילום לומדים את יסודות הצילום ואת המונחים המקצועיים השונים, ובמסגרת בית ספר לצילום לומדים גם את תחומי העיסוק הספציפיים השונים בעולמות הצילום השונים. בכל מקרה – בשביל לצלם תמונה פשוטה לא צריך יותר מטלפון פשוט, אבל בשביל ליצור אומנות של ממש – צריך לפנות לבית ספר לצילום.